Retourneren

We hopen dat u tevreden bent met uw aankoop. Als dat echter niet het geval is, bieden we u graag de mogelijkheid om ongewenste producten te retourneren in ruil voor een terugbetaling. Hieronder vindt u alle benodigde informatie voor het proces van ruilen of retourneren.

Het is belangrijk dat geretourneerde artikelen in dezelfde staat verkeren als waarin u ze hebt ontvangen. Verpak alle geretourneerde artikelen zorgvuldig in de originele verpakking en voeg eventuele gratis geschenken toe die samen met een ingevuld retourformulier zijn ontvangen.

Om een retourformulier aan te vragen, kunt u contact met ons opnemen. Dit formulier moet worden afgedrukt en ingevuld. De juiste retouradresgegevens vindt u op het retourformulier. Zonder dit formulier kunnen we retouren niet accepteren. Stuur ons een e-mail om dit proces snel in gang te zetten. Houd er rekening mee dat u uw retour binnen 14 dagen na de leveringsdatum moet versturen. Vanaf de dag van ontvangst heeft u 14 dagen de tijd om onbeschadigde producten te retourneren en uw geld terug te krijgen. Let op: op dit moment is het niet mogelijk om producten te ruilen, tenzij deze defect zijn of de verkeerde artikelen zijn geleverd.

In de volgende gevallen dient u contact met ons op te nemen voordat u de goederen aan ons retourneert:

  • Als u een beschadigd of verkeerd product heeft ontvangen.

Volg alstublieft de onderstaande stappen voor terugbetalingen:

Stap 1: Druk het retourformulier af dat u van ons per e-mail heeft ontvangen.

Stap 2: Vul het formulier zorgvuldig in met uw orderinformatie, die u kunt vinden in uw e-mail met de orderbevestiging of de pakbon.

Stap 3: Vul de productinformatie in voor elk geretourneerd artikel. U kunt het opmerkingenveld gebruiken om eventuele aanvullende informatie te verstrekken.

  • Als er artikelen zijn gekocht in combinatie met andere samples in een pakket, moet u deze extra artikelen ook retourneren. Als deze artikelen niet worden teruggestuurd, wordt de waarde van deze artikelen in mindering gebracht.

Stap 4: Zodra het formulier is ingevuld, stuurt u de producten naar ons retouradres.

  • Verpak uw product(en) stevig in een verzenddoos die is gebruikt voor de oorspronkelijke levering van de producten.
  • Voeg uw pakbon en het ingevulde retourformulier toe aan uw pakket. Deze documenten gebruiken we om uw bestelling te identificeren.
  • Houd er rekening mee dat de kosten voor verzending door u worden gedragen.
  • Het is belangrijk om te weten dat u zelf verantwoordelijk bent voor verloren pakketten bij het retourneren van producten aan AfriEssence.

Stap 5: Zodra we uw pakket hebben ontvangen, zullen we uw verzoek zorgvuldig verwerken. U ontvangt kort daarna een e-mail van ons. Binnen 5 dagen na de verwerking van uw retourzending kunt u een terugbetaling verwachten.

  • Verzendkosten worden terugbetaald wanneer u de volledige bestelling retourneert.
  • Wij behouden ons het recht voor om de waardevermindering van het retourbedrag af te trekken als het product niet in de oorspronkelijke staat wordt geretourneerd.

Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?

Zodra wij het product in goede staat hebben ontvangen en verwerkt, wordt het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen op uw rekening teruggestort.

Ik wil producten retourneren, moet ik hiervoor zelf de verzendkosten betalen?

Ja, de kosten voor retourzending zijn voor uw eigen rekening. Zowel de kosten als het risico van verzending zijn bij een retournering voor uw eigen rekening.